Z.lo - тюнинг, автомобили, автоправо, автозвук, юмор, автоспорт

Z.lo - тюнинг, автомобили, автоправо, автозвук, юмор, автоспорт (http://zrt.ru/forum/)
-   Концепт-кар (http://zrt.ru/forum/koncept-kar/)
-   -   Dodge Tomahawk - мечта или реальность? (http://zrt.ru/forum/koncept-kar/512.htm)

Daemon 28.06.2005 17:11

Вложений: 1
ELECTRICAL SYSTEM:

Alternator: 136-amp high-speed
Battery: Leak-resistant, maintenance-free 600 CCA
Lighting: Headlights consist of 12 five-watt LEDs, front, with beam-modifying optics and masked lenses. Eight LEDs, rear. Headlamps articulate with wheels.

TRANSMISSION: Manual, foot-shifted two-speed

Type: Aluminum-cased two-speed, sequential racing-style with dog ring, straight-cut gears
Gear Ratios:
1st 18:38
2nd 23:25
Clutch: Double-disc, dry-plate with organic friction materials, hand lever actuated with assist

FINAL DRIVE: Dual 110-link motorcycle-style chains

Front Sprockets: 14 teeth
Rear Sprockets: 35 teeth

Daemon 28.06.2005 17:12

Вложений: 1
BODY/CHASSIS:

Layout: Longitudinal, centrally mounted engine, rear-wheel drive
Chassis Construction: Monocoque, engine is central, stressed member
Body Construction: Billet aluminum

SUSPENSION:

Front: Outboard, single-sided parallel upper and lower control arms made from polished billet aluminum. Mounted via ball joint to aluminum steering uprights and hubs. Five degrees caster. Single, fully adjustable centrally located coil-over damper (2.25-inch coil with adjustable spring perch); pullrod and rocker-actuated mono linkage. Center-lock racing-style hubs

Rear: Hand-fabricated box-section steel inboard swing arms, incorporating "hydral-link" lockable recirculating hydraulic circuit parking stand. Single fully adjustable centrally located Koni coil-over damper (2.25-inch coil with adjustable spring perch); pushrod and rocker-actuated mono linkage. Center-lock racing-style hubs

Daemon 28.06.2005 17:13

Вложений: 1
STEERING:

Type: Dual hub center type.
Steering Linkage: Rocker arm and push/pull rod with roller bearings. Polished billet aluminum steering yoke with turned aluminum grips and billet levers
Steering Lock: 20 degrees, left and right
Lean Angle: 45 degrees, left and right

TIRES (4):

Mfr. and Model: Dunlop custom-made symmetrical
Size, Front (2): P120/60R-20
Size, Rear (2): P150/50R-20

WHEELS (4):

Type and Material: Billet aluminum discs, asymmetrical
Size, Front (2): 20x4
Size, Rear (2): 20x5

Daemon 28.06.2005 17:14

Вложений: 1
BRAKES:

Front: 20-inch perimeter-mounted drilled machined stainless steel rotors, one per wheel. Two four-piston fixed aluminum calipers per wheel (16 pistons total), custom designed. Blue anodized caliper finish. Hand-activated.
Rear: 20-inch perimeter-mounted drilled cast-iron rotors, one per wheel. One four-piston fixed aluminum caliper per wheel (8 pistons total), custom designed. Blue anodized caliper finish. Foot-activated.

PERFORMANCE:

0-60 mph: 2.5 seconds (est.)
Top Speed: 300+ mph (est.)

Figorov 28.06.2005 18:18

..понты всё это, для того, чтоб набрать сотню за такое время не нужно иметь столь грамоздкий движок, японци всё придумали за них!-это раз. мотик не предназначен для поворотов, даже путём манипуляции корпусом(как на спорт-байках) ввиду того, что он на 4-х близкопоставленных колёсах-это два. если я не ошибаюсь, он был создан для какого то футуристического фильма и ездить на нём впринципе низя(помойму он не сертифицирован) - телега с мощным мотором - ентыть три... но красивый зараза!!!! это... это факт! :)

-=AngerDevil=- 28.06.2005 23:08

а ты не подумал что у него может одно колесо изменяет высоту и при повороте одно уходит вверх и получается что он уже под наклонам. А то впринцепи невозможно будет и повернуть то если скорость больше 40 будет. Так что я думаю что там это как-то продумано. Ну при 450 конечно труп

Xpite 29.06.2005 01:14

По пустыне в спецзащите я б прокатился и 450, куда не лети все равно живой останешься :)

Figorov 29.06.2005 09:56

Цитата:

Сообщение от -=AngerDevil=-
а ты не подумал что у него может одно колесо изменяет высоту и при повороте одно уходит вверх и получается что он уже под наклонам. А то впринцепи невозможно будет и повернуть то если скорость больше 40 будет. Так что я думаю что там это как-то продумано. Ну при 450 конечно труп

...нет там такого, я читал статья про это "чудо", написано - только по прямой.

Daemon 29.06.2005 12:10

И все-таки она вертится!..
 
Steering Lock: 20 degrees, left and right (ограничитель угла поворота - 20 градусов вправо и влево)
Lean Angle: 45 degrees, left and right (угол наклона - 45 градусов вправо и влево)
;) :ddd :ddd

-=AngerDevil=- 29.06.2005 18:49

блин напишите по - русски он вообще поворачивает куда - нибудь и как сильно. или он реально только по прямой фигарить может


Текущее время: 20:34. Часовой пояс GMT +4.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод:
Search Engine Friendly URLs by vBSEOzCarot